Hilversumse ondernemers en winkelgebieden zien steeds meer kansen en noodzaak om gezamenlijk te investeren in de toekomst van retail en horeca. Door samen te werken met Hilversum Marketing en andere partners worden ambities waargemaakt en de lokale economie versterkt. Het werken met een meerjarenplan biedt de mogelijkheid om gerichter en effectiever te opereren. Met specifieke thema’s spelen ondernemers, winkelgebieden en partners optimaal in op kansen en trends. De impact van gezamenlijke marketing wordt vergroot door gezamenlijke campagnes.

Visie

Hilversum is een stad met een onderscheidend karakter, waar retail, horeca en cultuur elkaar versterken. Wij geloven dat een levendige binnenstad en aantrekkelijke winkelgebieden niet alleen worden gevormd door winkels en horeca, maar ook door beleving, ontmoeting en activatie. Door gezamenlijke marketing en programmering bouwen we aan een Hilversum waar bezoekers graag komen, langer blijven en vaker terugkomen.

De komende jaren willen we Hilversum sterker positioneren als dé winkel- en horecastad van de regio, met een aantrekkelijk en herkenbaar jaarrond programma waarin thematische campagnes bezoekers inspireren en ondernemers de mogelijkheid geven om aan te haken met hun eigen initiatieven.
Door structureel te investeren in een breed gedragen en strategisch uitgevoerde marketingaanpak zetten we Hilversum op de kaart als een stad waar kwaliteit, vernieuwing en gastvrijheid samenkomen.

Missie van de campagnes

Onze campagnes dragen bij aan een bruisend Hilversum door:
•Het stimuleren van winkel- en horecabezoek via thematische campagnes met een sterke belevingswaarde.
•Het positioneren van Hilversum als een aantrekkelijk, innovatief en gastvrij winkel- en horecacentrum binnen de regio.
•Het creëren van centrale, winkelgebied-overstijgende programmering die ondernemers en winkelgebieden activeert en inspireert om zelf initiatieven te ontplooien.

Doel

De samenwerkende Hilversumse retail en horeca willen de komende 3 jaar investeren in verbeterde marketing, uitstraling en binding van bezoekers aan Hilversum. Dit gaat zowel om de eigen bewoners als bezoekers vanuit omliggende kernen. Geïnvesteerd is in een meerjarenplan waarin jaarlijks drie tot vier campagnes zijn opgenomen, rond thema’s als horeca (smaakmakers), retail (Feestelijk Shoppen, Fashion) en wellness (Retail & Wellness / Health). De campagnes zijn online, offline en worden in veel gevallen ondersteund door programmering vanuit de gebieden en partners. Group Card haakt aan voor het kunnen koppelen van incentives via de Gooische Pas/ Gijsbrecht Cadeaucard.

Feestelijk shoppen en Fashion horen bij de eerste gezamenlijke campagne.

Bekijk de website van Live Hilversum en maak kennis met de hotspots van Hilversum.