Vanaf 30 september start Dutch Media Week in Hilversum Mediastad! Het jaarthema is Be Humane.
Dutch Media Week (DMW) toont de ontwikkeling van de media en de impact ervan op mens en maatschappij. DMW is een jaarlijks terugkerend mediafestival. Het festival ondersteunt de onderscheidende signatuur van Hilversum voor mediacultuur en mediawijsheid. En het maakt de kracht van media voor een breed en landelijk publiek (consument, makers, creatieve industrie en onderwijs) bereikbaar.
De Gooische Brink centrale plek in de stad voor de Xperience Days
Eén van de onderdelen van de Dutch Media-Xperience Days (voorheen de Open Studio Dagen) is een presentatie over het Eurovisie Songfestival op zaterdag en zondag 2 en 3 oktober. Dankzij grote steun van de eigenaar van de Gooische Brink is een extra aantal leegstaande winkels ingericht in het centrum van Hilversum met de Eurovisie Songfestival Xperience.
Ook onderdeel van Dutch Media-Xperience Days is De Gooische Moordenaar, te beleven op De Gooische Brink vanaf 2 tot en met 10 oktober 2021.
Een groot voordeel van het laten plaatsvinden van DMW-activiteiten in het centrum van Hilversum geeft een grotere zichtbaarheid van de Dutch Media Week in de stad.
Sound Summit in De Vorstin
Zelden zijn er congressen of bijeenkomsten over toegepast geluid. Hoog tijd om geluid in de spotlight te zetten: hoe raakt het ons; hoe kunnen we geluid het beste inzetten; wat zijn de beste voorbeelden; wat zijn de nieuwste innovaties, hoe componeer je voor een 4d-omgeving en wat zijn de laatste innovaties en inspiratiebronnen?
In De Vorstin is op 6 oktober 2021 een hele dag vol met inspirerende sprekers, workshops, (kunst)installaties en ontmoetingen over het onderwerp Sound Summit.
De Sound Summit 2021 zet toegepast geluid in de schijnwerpers. De afgelopen eeuw heeft toegepast geluid een enorme ontwikkeling doorgemaakt: van pianomuziek bij een stomme film tot het gebruik van 8D waarbij muziek en geluiden van alle kanten op je afkomen. Deze dag is bedoeld voor iedereen (ook studenten) die met geluid speelt en werkt, zoals sounddesigners, reclamemensen, geluidstechnici, programmamakers, producenten, filmregisseurs en game developers,
Partners Sound Summit:
Buma Cultuur, Metropole orkest, Bureau Audio Zaken, Sonic Picnic, Audiochef, Beeld en Geluid.
Het volledige programma van Dutch Media Week
Vanaf 30 september t/m 10 oktober beleef je de Dutch Media Week in Hilversum. Bekijk het programma van dag tot dag op de website van DMW
#dutchmediaweek #DMW21