Bewuster omgaan met media heeft een positief effect op de samenleving. Als iedereen dat doet, wordt de wereld een stukje mooier. Daarom promoot, stimuleert en viert Dutch Media Week het fenomeen media. Zodat er versnelling en vernieuwing ontstaat. Waarmee de makers en gebruikers ervaren hoe belangrijk media zijn geworden in ons dagelijks leven.
Dutch Media Week sinds 2016 in Hilversum
Dutch Media Week draagt met haar doelstellingen bij aan de positionering van Hilversum als dé Mediastad van Nederland. De eerste editie werd in 2016 georganiseerd. De Hilversumse creatieve- en mediasector zag de economische en promotionele potentie van dit event. Daarom werd in 2018 de organisatie en regie van het festival ondergebracht bij het Instituut voor Beeld & Geluid. Inmiddels gaat de 7e editie op 3 oktober 2022 van start.
On- & offline
Nu de coronabeperkingen zijn opgeheven is er weer overgestapt op fysieke evenementen. Daar wordt de online omgeving aan toegevoegd waardoor het bereik wordt vergroot. Tijdens deze 7e editie van Dutch Media Week wordt laten zien hoe het beste van deze twee werelden te combineren zijn. Eindelijk kunnen de bedrijven uit de mediabranche, hun klanten en het publiek elkaar weer fysiek ontmoeten tijdens evenementen, activiteiten, seminars, congressen, presentaties en workshops. Maar het wordt ook een hybride event; zodat we de boeiende content, het bereik en de impact van de evenementen en programmaonderdelen ook tot ver buiten Hilversum kunnen brengen.
De meerwaarde van DMW in Hilversum
Door het stimuleren van verbindingen en samenwerkingen met stadspartners en ondernemers draagt de Dutch Media Week bij aan de economische vitaliteit van Hilversum.