Van 15 tot en met 18 mei 2017 vindt Media Future Week (MFW2017) plaats. Het is de vierde achtereenvolgende keer dat dit event in Hilversum wordt georganiseerd.

MFW2017 geeft toekomstige mediaprofessionals een ruimer bewustzijn van de mediawereld en -industrie waarin ze leven en werken. 120 mediastudenten en -docenten uit van HBO’s door heel Nederland worden uitgenodigd om tijdens de MFW2017 in contact gebracht te worden met experts, visionairs en professionals werkzaam in massamedia en bedrijven in een pressure cooker setting van 50 uur.

Het grote verschil
Met de 7e editie van de Media Future Week wordt een groot verschil gemaakt met voorgaande jaren: Stadsfonds Hilversum draagt bij aan de investering van exclusieve sprekers.
Deze bijdrage van het Stadsfonds past prima binnen de ambitie van het Stadsfonds en bij het thema ‘media’.  http://www.mediafutureweek.nl/program/

Thema van 2017
Het thema van 2017 is Storytelling in a post-truth media world. Hoe ontwerp je media in een posttruth media wereld, een zeer actueel onderwerp. Er is een verschil tussen nepnieuws, niet objectief nieuws en post-thruth nieuws. Wat is waar en wat niet, en wiens waarheid / truthiness is dat? De verkiezingen in de VS, en de opkomst van vele politieke partijen in Nederland maken dit actueel. hoe ga je daar als media-professional mee om? Welke keuzes maak je om je doelgroep jouw waarheid te vertellen als feiten ineens ook maar een mening zijn. Hoe ontwerp je media in deze context en hoe vertel je het verhaal aan jouw doelgroep, welke persoonlijke keuzes maak je daarbij?

Het event duurt vier dagen en vindt plaats in Beeld en Geluid en de studio’s op het Mediapark van Hilversum. Zie www.mediafutureweek.nl voor meer informatie.