Een stroom aan jong ondernemerstalent
Na maanden hard werken was het eindelijk zover. Vrijdag 5 juni 2020 betekende: de finale van de The Boardroom Hilversum, een initiatief dat door Het Stadsfonds financieel wordt ondersteund en jonge mensen helpt hun idee voor een nieuw bedrijf tot uitvoering te brengen. Uiteraard online in deze coronatijd, maar het enthousiasme was er duidelijk niet minder door.
Van de 15 deelnemers die begonnen aan dit project, pitchten 8 ondernemende jongeren tussen de 16 en 19 jaar tijdens deze finale hun bedrijfsplan. Het plan waar ze de afgelopen maanden met bloed, zweet en tranen aan gewerkt hadden en waarin hun ultieme bedrijf uitvoerig stond beschreven.
Jury Finale The Boardroom Hilversum 2020
De jury die de eer had om de plannen en bijbehorende pitches te beoordelen en nog een aantal kritische vragen te stellen, bestond uit:
Victor van der Meer: winnaar van The Boardroom Hilversum 2019. Hij is op jonge leeftijd gestart met Bijlesgeregeld.nl en bedacht hierin een strategie om zelf de vraag en aanbod in huiswerkbegeleiding te koppelen.
Marsha Goei: de co-founder van Breeze, een dating-app die ontmoeting stimuleert in plaats van swipen.
Michelle Wigmans: eigenaar en vormgever van woonmerk Kussoo. Tevens is Michelle bestuurslid van het Stadsfonds Hilversum.
Veel creativiteit
De gepresenteerde bedrijfsideeën waren zeer divers en creatief.
De jury was onder de indruk van de plannen en de pitches die werden gehouden door de ondernemers in spé.
- Maxime de Ruijter wil graag een pop up store beginnen in Hilversum om bijzondere en jonge merken op het gebied van interieur en lifestyle te promoten.
- Florence Meijer organiseert originele kinderfeestjes en neemt alle zorgen van ouders uit handen.
- Jorg Scherpenzeel alias, de Repair Kid, wil klus workshops aanbieden aan jongeren.
- Mees Laninga en Faton Borova helpen met WORKonSOCIAL lokale ondernemers met hun social media uitingen.
- Tim Roefs wil met Serendipty Music de grote concurrent van Spotify worden.
- Thijmen Hakenburger helpt met Haak in YouTubers om hun kanaal te laten groeien.
Winnaars
- Linde van Kaam was de grote winnaar met haar idee voor Roomie. Zij wil VR software ontwikkelen voor makelaars om tijd te besparen bij de aan- en verkoop van huizen.
De jury over Linde; ‘high risk, high reward’. Ze gaf een zeer professionele pitch en een goed uitgedacht vernieuwend plan maakte dat de jury koos voor Linde als winnaar. - Mila Duterloo sleepte de tweede prijs in de wacht om zo haar eigen plasticvrije gepersonaliseerde tandenborstel te kunnen produceren. Mila heeft Traveliciouskit ontwikkeld, een handige kit vol duurzame en plasticvrije verzorgingsproducten om mee op reis te nemen.
De jury over Mila; “Mila heeft haar idee al erg ver uitgewerkt, er staat een mooie website met een zeer professionele uitstraling en wij geloven zeker in de schaalbaarheid van dit idee”.
Aan het einde van dit project is één ding duidelijk: alle deelnemers zijn winnaars! In slechts vier maanden tijd hebben ze een idee uitgewerkt tot businessplan of hebben ze al de eerste stappen gezet om het idee werkelijkheid te laten worden.