Stimuleren dat er een bijzondere sfeer/straatverlichting zou komen voor Hilversum in plaats van de traditionele feestverlichting was een van de eerste activiteiten van het Stadsfonds kort na de oprichting. Sommige initiatieven vragen een lange adem en dat geldt zeker voor de realisatie van dit project.

Dit is de actuele situatie rond de realisering van het sfeer-/straatverlichtingsproject:

Zoals bekend is inmiddels De Frequentie als winnend concept gekozen voor de nieuwe sfeer-/straatverlichting.
Belangrijke opdracht: maak met dit concept zichtbaar dat Hilversum Mediastad is.
De ontwerpers, Studio Tijdmakers en Fosfor Design, hebben de geluidsgolven (de Frequentie) van Hilversum bedacht.
Het concept bestaat uit drie toepassingen van geluidsgolven in de vorm van programmeerbare light tubes, die verticaal boven de straat hangen, een geluidsgolf in de vorm van een ornament boven de straat (zoals de meer traditionele feestverlichting) en geluidsgolfprojecties op panden.

Kwartiermaker Leon Schouten

Stadsfonds Hilversum heeft Leon Schouten (voormalig operationeel directeur van Talpa) de opdracht gegeven het sfeer-/straatverlichtingsproject De Frequentie van Hilversum te coördineren en te onderzoeken hoe dit ambitieuze project de komende jaren Hilversum-breed uitgevoerd kan worden.

Leon Schouten inventariseert momenteel de wensen en budgetten van de gebieden, voert gesprekken met gemeentebestuur, ruimtelijke ordening en andere belanghebbenden. Schouten: “Om dit prachtige project te laten slagen zullen we van alle partijen volle medewerking en een sluitende financiering nodig hebben”.

In eerste instantie zijn eerst de grote winkelgebieden Centrum en De Gijsbrecht aan de beurt en komen daarna de overige winkel- en uitgaansgebieden.

Voor het opfrissen van uw geheugen: bekijk de video van De Frequentie.