Twee jaar geleden heeft winkelcentrum Seinhorst, met financiering van het Stadsfonds, een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Uit dit onderzoek is een aantal belangrijke punten naar voren gekomen waar het Seinhorstbestuur mee aan de slag is gegaan.

Een hart met seinsignalen

Het winkelcentrum heeft een echte buurtfunctie en het bestuur wil dan ook de maatschappelijke betrokkenheid van het winkelcentrum benadrukken en vergroten. Om beter aan te sluiten bij de huidige positionering van het winkelcentrum is er een nieuwe huisstijl en logo ontwikkeld. Naast een warmere uitstraling heeft het nieuwe logo heeft als basis een hart met daarin seinsignalen. Daarmee wordt er een link gemaakt naar de voormalige Seintoestellen Fabriek die in deze wijk van Hilversum stond.
De slogan die nu het beste bij winkelcentrum Seinhorst past is “Hart voor de wijk”.

Realisatie van verbeterpunten

Hoewel het winkelcentrum als gemiddeld cijfer een 8 heeft gekregen en veel klanten tevreden zijn over het aanbod en de service, kwamen er uit het onderzoek ook een aantal minpunten en wensen naar voren. In samenwerking met Stadsfonds Hilversum, de Gemeente Hilversum en WinkelcentrumPromotie werkt het bestuur van het winkelcentrum hard aan de realisatie van deze verbeterpunten en wensen.

Het bestuur heeft onlangs een gesprek gehad met wethouder Arno Scheepers om de mogelijkheden hiervan te bespreken.

Verheugd op de toekomst

Het bestuur van winkelcentrum Seinhorst is verheugd om deze ontwikkelingen aan te kondigen en is ervan overtuigd dat dit bij zal dragen aan een nog betere winkelervaring voor de klanten en een hechtere band met de gemeenschap in Hilversum Oost.


(foto van het dagelijks bestuur van Ondernemersvereniging Seinhorst –
v.l.n.r. Secretaris Daniëlle Guitoneau (Guitoneau Haarmode) – Penningmeester Nico van Zadelhof (Keurslagerij van Zadelhof) – Voorzitter Yordi Latumahina (Alexanderhoeve)