Dit jaar is het precies 100 jaar geleden dat De Nederlandse Seintoestellen Fabriek zich vestigde op de Groest in Hilversum.
Vanaf dat jaar groeit Hilversum als mediastad en voorziet Nederland van nieuws, informatie, cultuur en entertainment en past zich steeds aan aan nieuwe technieken en platforms.
100 jaar Mediastad wil Hilversum op een krachtige manier positioneren, in de stad en in de rest van Nederland.
Het hele jaar in het teken van het 100 jarig bestaan
Heel het jaar 2018 staat in het teken van het jubileum. Aandacht wordt gegeven aan de veelzijdigheid en de rijke geschiedenis van de media, bijvoorbeeld via de Media Mile die op 27 februari a.s. wordt geopend. En ook winkels, etalages, horecazaken en openbare gebouwen worden voorzien van opmerkelijke beelden uit 100 Jaar Mediastad. Van foto’s tot decorstukken, oude radio-en televisietoestellen, kostuums en andere legendarische attributen. Onder andere wordt een feestweekend eind mei 2018 georganiseerd voor alle bewoners van Hilversum. Houdt u de agenda in de gaten op www.livehilversum.nl
Partners
Initiatiefnemers van het project 100 jaar Mediastad zijn Stichting Hilversum Marketing, Foodhall Mout, Grand Hotel Gooiland en Bruno de Vos, die worden bijgestaan door een aantal partners, te weten Gemeente Hilversum, Beeld en Geluid, Bibliotheek Hilversum, MCO/Stichting Omroep Muziek, Globe ckc, Immovator/HMC, New Styling Bruidsmode, Independer, Hilversum City Run, SCENECS, Philips Museum en diverse publieke en commerciële omroepen.
Het Stadsfonds draagt financieel bij in dit Hilversumbrede project
Het imago van Hilversum als mediastad wordt in dit jaar extra versterkt. Door de programmering komen meer bezoekers naar Hilversum en zorgt het er ook voor dat de Hilversummers zelf, en de ondernemers, zich bewust worden van de waarde van media voor hun gemeente.
Meer informatie is binnenkort beschikbaar op www.livehilversum.nl