Sinds september 2020 is Jorine de Soet aangesteld als Centrummanager Hilversum.
Het is niet makkelijk om te starten met een nieuwe job in coronatijd en zeker niet als Centrummanager. Veel winkels dicht, weinig ondernemers aanspreekbaar en weinig publiek.
Wat doe je dan als Centrummanager?
Jorine is zich gaan voorstellen (voor zover dat ging) aan zoveel mogelijk ondernemers in het centrum van Hilversum. En verder sprong ze behoorlijk in het diepe en pakte ze gauw een aantal zaken op. Hieronder volgt een verkorte opsomming:
- In november 2020 is de feestverlichting opgehangen. Dat stond in september nog niet eens in de startblokken ……….
- Signing op straat ziet er simpel uit, maar het duurt maanden voordat je het geregeld hebt. Dan ben je best druk met de signing van 1,5 meter afstand in het hele centrum;
- Samen met stewards op veel zaterdagen om de mensen te attenderen op de 1,5 meter afstand;
- In december 2020 is versneld een cadeaukaart uitgebracht;
- Er is een pandenbank opgesteld waarin lege panden op allerlei kenmerken gezocht kunnen worden. Deze bank is continue in ontwikkeling;
- Er is een concrete start gemaakt met het mobiliseren van eigenaren van onroerend goed in het centrum;
- Een eerste centrumvisie is in concept gereed;
- Contact gelegd en onderhouden met verschillende retailers en eigenaren over verhuisambities;
- Verschillende afstemmingsoverleggen met de Taskforce 1,5 meter, de gemeente, Hilversum Marketing en De Gijsbrecht;
- Intermediair tussen gemeente, politie en ondernemers (zoals tijdens de coronagerelateerde rellen);
- Daarnaast is Jorine zoveel mogelijk in het centrum op straat te vinden.
Hulp gevraagd
Jorine werkt actief aan een actuele database van alle voorzieningen in het centrum. De database is vervuild en gedateerd. Daarom vraagt zij uw hulp. Geef uw eigen naam en e-mail door via jorine@centrumhilversum.nl, als u geïnteresseerd bent om op de hoogte te zijn/blijven van wat er in het centrum van Hilversum gebeurt. En spoor anderen aan om dat ook te doen. Ze is u dankbaar!